Blogger Template by Blogcrowds.

1) http://kawansejati.ee.itb.ac.id/ilmu-tuhan-itulah-isi-al-quran

Jelas

Tepat

Terperinci

Logik

Relevan

Mendalam

Luas

Signifikan

Adil

Hikmah



/

/

/

/

/

/


/

/

/



Blog dibangunkan oleh kawan sejati. Artikal yang diletakkan adalah Jendela Hikmah: Al-Quran usah sekadar jadi bahan hiasan Oleh Dr Danial Zainal Abidin Berita Harian 30 Jun 2006 (Halaman Agama). Artikal tidak meliputi pelbagai aspek. Namun keterperincian dan kedalaman tentang tajuk yang dihuraikan menepati kriteria standard pemikiran.



2) http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=664

Jelas

Tepat

Terperinci

Logik

Relevan

Mendalam

Luas

Signifikan

Adil

Hikmah



/


/

/

/


/

/

/

/



Laman ini menghuraikan tajuk berkaitan Dimensi Quran Menerusi Sains. Pengarang menulis artikal dengan disertakan rujukan. Tetapi rujukan yang diberi hanya tokoh dan juga tahun. Sumber tersebut tidak dinyatakan diambil daripada buku apa. Kedalaman maklumat kurang diberikan.



3) http://ummahonline.wordpress.com/2006/04/06/saintis-barat-mencari-pencipta-cakerawala/

Jelas

Tepat

Terperinci

Logik

Relevan

Mendalam

Luas

Signifikan

Adil

Hikmah





/

/

/

/


/

/




Blog Umamahonline merupakan majalah internet, namun di sini tidak menyatakan siapa pengarang sebenar. Artikal bertajuk saintis barat mencari pencipta cakerawala. Pengarang tidak melatakkan rujukan penuh terhadap artikal yang diberi. Artikal juga tidak mencakupi pelbagai aspek. Dalil turut tidak disertakan. Hanya menyatakan ‘telah dijelaskan di dalam al-Quran. Ini tidak menepati kriteria kejelasan dan kriteria hikmah.


0 comments:

Newer Post Older Post Home